Přestavba vozidel na palivo E85

Systém přestavby vozů na E85 je vhodný pro všechny typy vstřikování (jedno i vícebodové), pro všechny motory (nyní kromě technologie FSI, TSI, GDI – jednotka pro tyto motory je v přípravě), od jednoválců (motocykly, lodě, tříkolky) po 16-ti válce. Instalace spočívá v přidání řídící jednotky pro úpravu vstřiku paliva. Jednotka podporuje studený start (až do teploty -40°C). Nedochází k žádnému zásahu do originální řídící jednotky vozidla.

Garantujeme start od +100 do -40 °C. Na toto je podstatné brát ohled, protože na trhu se vyskytuje převaha etanolových jednotek, které neumožňuji start motoru při teplotách nižších pod +10°C. Jednotky jsou zcela programovatelné a je možné je upravit na jakékoliv auto, samozřejmostí je i instalace do motoru s turbem či kompresorem nebo hybridních vozů.

Při přestavbě dochází k úpravě délky vstřiku paliva do válců zabudováním pomocné řídící jednotky vstřikování. Je možné tankovat současně benzín a E85. Samozřejmostí je možnost jednoduchého vypnutí pomocné řídící jednotky, kdy nedochází k žádné úpravě informací pro vstřiky z hlavní jednotky vozu. Každý typ vozidla nastavujeme individuálně s ohledem na co nejnižší možnou spotřebu paliva, při zachování uživatelského komfortu a výkonu vozidla.

Výhody přestavby na E85:

  • finanční úspora
  • zvýšení výkonu o 10 – 15%
  • levný provoz
  • nízká pořizovací cena
  • bez nutnosti přídavné nádrže
  • rychlá montáž (s naprosto minimálním zásahem do vozidla)
  • snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4)
  • možnost jezdit do podzemních garáží
  • po montáži není již potřeba žádný pravidelný servis vozidla
  • možnost tankování jak E85, tak i benzínu Natural 95 (nevadí ani směs benzínu N95 a E85)

Vlastnosti E85

E85 má jiné fyzikální a chemické vlastnosti než benzín, jeho chování ve spalovacím prostoru je od benzínu odlišné – dodá vhodně upravenému motoru sice větší výkon, ale hoří pomaleji a studeněji. E85 má oktanové číslo 101 a více. Nedochází k žádnému poškození motoru – naopak, díky neropnému původu paliva a jeho čistícím vlastnostem je motor a olej čistší a méně zakarbonovaný.

Spotřeba motoru po přestavbě na palivo E85:

Spotřeba motorů při provozu na palivo E85 může být cca o 10-20% vyšší, než při provozu na klasický ropný benzín N95 – spotřeba je dána stylem jízdy a technickým stavem vozidla. V některých případech je spotřeba vozů i nižší.

Při přestavbě doporučujeme:

Při provozu na E85 doporučujeme namontovat nový vzduchový a palivový filtr. Dále pro lepší spalování směsi doporučujeme používat zapalovací svíčky BOSCH LPG, nebo NGK LPG. Tato investice se vrátí jak na úspoře paliva, tak na bezproblémových startech.

Po vyjetí první nádrže E85 je nutné vyměnit palivový filtr. Při provozu na E85 dochází k výplachu a čištění palivového systému (E85 má čistící vlastnosti). Mohlo by dojít k ucpání palivového filtru.

Partneři: Elit